Na 3. koncertu šolskega abonmaja so nastopili dijaki Umetniške gimnazije Celje. Koncert je bil v ponedeljek, 22. januarja 2024, ob 18:00 v dvorani šole.
O programu:
TRIO AERIS: Liza Tkalčec (flavta), Zala Godnik (flavta), Klea Testeniere (klavir)
J. J. Quantz: Triosonata v c-molu (Andante moderato, Allegro)
Triosonata v c-molu skladatelja Johanna Joachima Quantza je izjemno privlačno delo, ki združuje dve flavti in klavir v harmonično celoto. Prvi stavek Andante moderato se odlikuje z nežno melodičnostjo, kjer se flavti prepletata v plesu čustev. Klavir igra pomembno vlogo, podpirajoč in poudarjajoč liričnost melodičnih linij.
Drugo gibanje Allegro predstavlja živahno in hitro razpoloženje. Raznolike teme se dinamično izmenjujejo med flavtama in klavirjem, ustvarjajoč živahen dialog med glasbeniki. Hitra in energična narava tega dela prinaša veselje in dinamičnost, hkrati pa poudarja tehnično spretnost izvajalcev.
TADEJ CIZEJ, kitara
J. S. Bach: Preludij BWV 997
Preludij BWV 997 skladatelja Johanna Sebastiana Bacha je izjemen primer Bachove virtuoznosti in izraznosti v kontekstu skladanja za kitaro. Ta skladba je del njegovega opusa Lute Suites (Suite za lutnjo) in se izvaja na klasični kitari. Preludij BWV 997 odraža Bachovo zmožnost združevanja tehnične briljantnosti s čustveno globino. Skladba se odlikuje z zapletenimi kontrapunktičnimi vzorci in prefinjenim oblikovanjem melodije. Bach spretno izkorišča potencial klasične kitare, kar dodatno poudarja izraznost skladbe. Preludij začenja z impresivnim in živahnim uvodom, ki vodi v različne tematske sekcije s prepletanjem različnih glasbenih idej. Skozi skladbo Bach prekipeva s kontrastnimi dinamičnimi spremembami in virtuoznimi pasažami, ki obenem ohranjajo izjemno muzikalnost.
BREST LENARČIČ, klavir
F. Liszt: Koncertna etuda Gnomenreigen (Rajanje škratov)
Franz Liszt je bil madžarski skladatelj in pianist, ki je živel v 19. stoletju. Med njegovimi številnimi skladbami izstopa tudi koncertna etuda z naslovom Gnomenreigen ali Rajanje škratov. Skladba je del njegovega šestega zbira etud za klavir, imenovanega Transcendentalne etude.
Gnomenreigen predstavlja virtuozno mojstrstvo in tehnično zahtevnost na klavirju. Slika škratov je upodobljena skozi živahno in hitro ritmično strukturo skladbe. Skladba se uvršča med najbolj priljubljene in zahtevne klavirske skladbe iz Lisztovega opusa.
MARUŠA GORTNAR, viola
J. S. Bach: Gigue iz Suite št. 3 za violončelo solo
Transkripcija skladbe za drugi instrument lahko prinese novo perspektivo in barvito raznolikost k izvirni skladbi. V primeru transkripcije skladbe za violončelo J. S. Bacha, natančneje Gigues iz Suite št. 3 za solo violo, se prenaša lepota in izraznost Bachove glasbe na drugi godalni instrument.
Gigue iz Suite št. 3 za violončelo je že sama po sebi živahna in ritmično bogata skladba. Transkripcija za solo violo ohranja te značilnosti, vendar dodaja svoj unikaten zvok in tonalnost, ki je specifična za violo. Violist lahko izrazi Bachovo virtuoznost in izjemno tehnično zahtevnost skladbe na način, ki je prilagojen violi.
NEŽA DRAME, citre
F. Schwenk: El Primer Tango
Fredrik Schwenk, rojen 1960 v Münchnu. Je komponist in glasbeni pedagog. Od leta 2000 poučuje glasbeno teorijo in kompozicijo na Visoki šoli za glasbo in gledališče Hamburg. Napisal je glasbena dela za najrazličnejše glasbene zasedbe, glasbeno gledališče, duhovna dela … Med drugim tudi za citre solo – npr. El Primer Tango. Je sodobna skladba, ki ima klasično obliko argentinskega tanga, le nekoliko počasnejši tempo, zato se ta oblika imenuje milonga.
KAROLINA LUKMAR, violina
M. Bravničar: Aria
Skladba, ki jo bo izvedla Karolina Lukmar, dijakinja 3. letnika umetniške gimnazije, je nastala izpod peresa skladatelja Matije Bravničarja.
Matija Bravničar je slovenski skladatelj, pedagog in violinist, rojen v Tolminu leta 1897, umrl je leta 1977 v Ljubljani.
Kompozicijo je študiral pri Mariju Kogoju in Slavku Ostercu na ljubljanskem konservatoriju. Bil je tudi violinist opernega orkestra v Ljubljani, kasneje ravnatelj in pedagog ter do upokojitve redni profesor kompozicije na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Njegov opus obsega štiri simfonije, dve operi, mnoge simfonične pesnitve ter komorne skladbe, največ pa del za violino, za njegov koncert za violino in orkester je prejel tudi Prešernovo nagrado.
Skladba ARIA je del njegove sonate z naslovom SUONATA DI MODO ANTIQUO.
BREST LENARČIČ, klavir
B. Glavina: Dve arabeski (Miniatures)
Način, kako skladatelj Bojan Glavina izraža svoje glasbeno ustvarjanje v delu Dve arabeski (Miniatures), je vznemirljiv in izviren. Arabeske so kratke glasbene miniature, ki prikazujejo subtilno eleganco in kompleksnost skozi omejen časovni okvir.
V teh dveh arabeskah se Glavina izraža skozi izrazito melodičnost in teksturno bogastvo. Prva arabeska lahko prevzame poslušalca s svojo nežno liričnostjo, medtem ko druga morda izstopa zaradi svoje bolj živahne in ritmično pestre narave. Skozi to delo je mogoče opaziti avtorjevo občutljivo obvladovanje harmonije in barvnih odtenkov, kar prispeva k raznolikosti in globini skladbe. Skladba tako navdušuje poslušalce s svojo inovativnostjo in izjemno izvedbo skladateljske obrti.
NEŽA DRAME, citre
B. Grahor Vovk: Z vlakom
Barbara Grahor Vovk, rojena 1994, je slovenska jazzovska in klasična violistka, skladateljica, aranžerka, dirigentka in pedagoginja. Sodeluje s številnimi slovenskimi in tujimi glasbeniki. Kot skladateljica je avtorica in soavtorica številnih projektov za razne inštrumentalne zasedbe in zbore. Za citre je napisala zbirko skladb Iz knjižne police, med katerimi je tudi skladba Z vlakom. Zbirka je bila napisana za letošnje državno tekmovanje TEMSIG. Je sodobna skladba, ob poslušanju katere dobimo zelo dobro vizualno predstavo vožnje z vlakom.
TRIO AERIS: Liza Tkalčec (flavta), Zala Godnik (flavta), Klea Testeniere (klavir)
F. Doppler: Andante in Rondo
Albert Franz Doppler (1821-1883): Andante in Rondo
Skladatelj je deloval v obdobju romantike in je bil hkrati skladatelj in virtuoz. Poučeval ga je njegov oče skladatelj in oboist Joseph Doppler. Pri 13-ih letih je debitiral kot flavtist na Dunaju in se podal na več koncertnih turnej, pogosto ob spremljavi brata Carla, prav tako zelo uspešnega flavtista in skladatelja. Leta 1853 so Doppler, njegov mlajši brat Carl in Ferenc Erkel sodelovali pri ustanovitvi prvega madžarskega simfoničnega orkestra. Doppler je najbolj znan po svojih delih za flavto, med njimi so Madžarska pastoralna fantazija ter Andante in Rondo.
Andante in Rondo, komponiran leta 1874, je napisan za dve flavti in klavir. Ta skladba je nastala z madžarskim vplivom, ki je prisoten v mnogih Dopplerjevih delih. Prvi stavek je sestavljen iz tradicionalnih romantičnih tem, drugi stavek pa je živahen, lahkoten rondo.